"You have a life, make it successfull"

We all need people who will give us feedback. That's how we improve.

Verhogen van de omzet

Tips om uw omzet te verhogen!

U vergroot uw omzet door meer klanten aan te trekken, maar hoe krijgt u die?

Met goede marketing! Te beginnen met de kennismaking.

Het is belangrijk dat u weet wat uw doelgroep is en hoe u die kunt bereiken. Houd hierbij rekening dat slechts een klein deel uit uw doelgroep klant wordt. Alles begint bij de kennismaking en van daaruit werkt het koopproces als een trechter: veel mensen ontvangen de krant met daarin uw advertentie, misschien ziet 60% de advertentie, daarvan is waarschijnlijk slechts 5% geïnteresseerd  en zal wellicht 1 persoon werkelijk klant worden.
Meest voorkomende marketingmiddelen voor ZZP’ers om kennis te maken met hun potentiële klant zijn;uithangbord, draagtasjes, mailing, autobestickering, advertentie, website, brochure, flyer, LinkedIn, persbericht, Google Ads, Marktplaats, blog en natuurlijk netwerkbijeenkomsten.

Dus: maak de groep die kennis met u maakt zo groot mogelijk, des te groter is de uitkomst.

Met welk middel bereikt u uw doelgroep?

Belangstelling of interesse  is de tweede stap in het koopproces.

Het doel is om de potentiële klant te wijzen op de positieve aspecten van jouw product of merk. De klant moet geïnteresseerd raken.

De meest voorkomende marketingmiddelen om interesse te wekken zijn; nieuwsbrief, Twitter, Facebook, en het uitdelen van visitekaartjes.

In de derde  stap wordt de interesse omgezet in een voorkeur.

Je probeert een voorkeur bij de klant te creëren.  Waarom zou de klant niet bij de concurrent het product kopen maar wel bij jou?  Een mogelijkheid hiertoe is het doen van een belofte (kwaliteitsgarantie) of een aantrekkelijk aanbod.

Denk hierbij aan de volgende marketingmiddelen; aanbieding, offerte en vergelijkingwebsites.


Als u nadenkt over waar uw klanten zich bevinden en hoe u deze kunt bereiken met de marketingmiddelen zoals genoemd, dan heeft u de eerste stap gezet om meer omzet te genereren.